2011年1月11日 星期二

電影"時時刻刻"的感人台詞

親愛的,我確定我即將面臨下一場崩潰。

我覺得我們無法再度經歷這些可怕的時刻
而這次我將無法從中逃離。

我開始聽到聲音,無法專心.
因此我要做那看來是最明智的事情.你
給了我
最大的幸福
各方面都是這麼全心
全意的付出,我不認為兩個
人在這可怕的疾病來臨之前,可以
更快樂.我無法再與它對抗了.我知道,我
毀了你的生活,沒有我,你
可以工作.我知道你會的.

你看我,連這樣的意思都表達不好.寫的詞不達意.

我想說的是,
我要將這一生的幸福全都歸功於你.
你一直對我極有耐性而且
體貼入微.

這一點每個人都知道.
如果有人能夠救得了我,那一定是你.
當一切都已離我遠去的時候,僅存的
是你始終不渝的體貼.我
不能再繼續毀了你的生活.
沒有人,
能比我們曾經所擁有的更快樂.

維吉尼亞


英文原文


Dearest, I feel certain I am going mad again.
I feel we can't go through another of those terrible times.
And I shan't recover this time.
I begin to hear voices, and I can't concentrate.
So I am doing what seems the best thing to do.
You have given me the greatest possible happiness.
You have been in every way all that anyone could be.
I don't think two people could have been happier
till this terrible disease came.
I can't fight any longer.
I know that I am spoiling your life, that without me you could work.
And you will I know.
You see I can't even write this properly.
I can't read.
What I want to say is I owe all the happiness of my life to you.
You have been entirely patient with me and incredibly good.
I want to say that - everybody knows it.
If anybody could have saved me it would have been you.
Everything has gone from me but the certainty of your goodness.
I can't go on spoiling your life any longer.
I don't think two people could have been happier than we have been.

V.

註: 我開始聽到聲音,應是指吳爾芙重度憂鬱症發作的時候,產生的幻聽。

沒有留言:

張貼留言